czwartek, 16 marca 2017

Star Wars Imperial Assault: General Weiss - recenzja dodatku

Dodatek do gry Star Wars: Imperial Assault (Villain Pack)

Kolejny przedstawiciel pierwszej fali dodatków z serii Ally/Villain. Tym razem do rąk dostajemy doprawdy olbrzymią figurkę, która wygląda niemal identycznie jak znany nam z podstawki AT-ST. Pakiet oferuje 2 warianty konstrukcji tej imponującej machiny: standardową wersję AT-ST, lub opcję zmodyfikowaną, z pokaźnymi działkami bocznymi i uzupełnioną o wyrzutnię rakiet.

Dowódca jednostek zmechanizowanych

Plastikowe komponenty służące do budowy modelu wysypują się z opakowania dość pokaźną falą. Pierwszą rzeczą za jaką się zabierzemy będzie konstrukcja. Wszystkie elementy pasują do siebie idealnie i połączenie zajmuje dosłownie kilka chwil. Wyjątkiem jest ruchome działko frontowe które musimy wcisnąć w szczelinę, a może to nam sprawić nieco kłopotu jeśli źle się do tego zabierzemy. Wielce chwalę sobie możliwość customizacji naszego modelu i wyboru działek bocznych (działka opcjonalne mamy w woreczku). Nie sądzę jednak aby ktokolwiek chciałby zrezygnować z wielkiej wyrzutni na rzecz licho wyglądających karabinków. Na samym szczycie modelu montujemy samego generała, przedstawionego w bojowej pozie i rozdysponowującego rozkazy.

Bardzo pokaźny i imponująco wyglądający model!

"Rebelia skazana jest na porażkę. Zwycięstwo to tylko kwestia cierpliwości i siły ognia" - Generał Weiss

Poza samym modelem, pakiet zawiera:

• 2-stronną instrukcję z zasadami i opisami misji
• Kartę AT-ST oraz generała Weissa
• 3 karty Agendy
• 6 kart Rozkazów
• 2 karty misji w trybie Skirmish

Generał to geniusz taktyki zapewniający potężną siłę ognia

Scenariusze dostępne w tym zestawie to:

* Imperial Research Lab - Potyczka w trybie Skirmish, mająca miejsce w opuszczonej placówce badawczej, w której staramy się przejąć kontrolę nad planami budowy śmiercionośnej broni. Punkty zwycięstwa zdobywamy, jeśli pod koniec rundy mamy przynajmniej 1 jednostkę w pokoju sterowania, oraz kontrolę nad szarymi terminalami.
Przyznam, że to starcie niezbyt przypadło nam do gustu. Ot, scenariusz nijaki i zbyt oczywisty. Na chwilę obecną mamy zdecydowanie lepsze opcje.

* Forest Ambush - Ach, leśna zasadzka - mocno przygodowy scenariusz w którym aż czuć zapach wilgotnego mchu! Leśne bestie, blokujące drogę konary i skryty gdzieś za drzewami generał Weiss w swej piekielnej machinie. Klimat Star Wars wylewa się strumieniami! Mapa złożona raptem z kilku kafli na której toczyć się będzie ostra bitwa. Nasze zadanie to znaleźć ukryte zapasy, po czym z nimi zbiec. Uwaga! Nie będzie lekko! 

Generał Weiss dysponuje... epickim arsenałem :)

Zarówno zdrowie jak i prędkość generała są identyczne jak standardowej jednostki AT-ST. Co ciekawe, zwykły szeregowiec dysponuje lepszą celnością (za sprawą mniejszych, lecz precyzyjniejszych działek), jednak to po stronie generała leży przewaga w zdolności Blast. Musi on jednak na nią poświęcić aż 2 symbole surge .
Co ciekawe, Epic Arsenal zapewnia generałowi 3 dowolne kości ataku, z takim jednak zastrzeżeniem, że 2 i więcej kości nie mogą być jednego koloru.

Karty skirmishowej misji

Przechodzimy do kart Rozkazów!

Explosive Weaponry - [Heavy Weapon] Można powiedzieć znak firmowy generała Weissa, dający atakowi zdolność Blast. Nasz generał bardzo lubi wybuchy! Dwie identyczne karty w zestawie.

New Orders - [Leader] Po wyborze 1, dowolnej przylegającej do nas figurki możemy znów ją aktywować. Tu objawia się geniusz taktyczny naszego generała, gdyż ten prosty trik daje sporo nowych możliwości i może nagle zaskoczyć przeciwnika! Koszt karty jest jednak odpowiednio duży - 3.

Porównanie AT-ST z podstawki, z generałem Weissem

Overrun - [Vehicle] Używamy na początku aktywacji. Po wejściu na pole na którym znajduje się nasz wróg, zadajemy mu 2 obrażenia.

Heavy Armor - [Vehicle] Zapewniamy sobie ochronę przed efektem Pierce. Przydatne w czasie obrony przed jednostkami dysponującymi tą jakże irytującą zdolnością.

Endless Reserves - [General Weiss] Wybieramy pokonanego żołnierza, po czym umieszczamy go tuż obok innego żołnierza tej samej grupy. Następnie wtasowujemy kartę z powrotem do talii. Ot taki klasyczny przykład spawningu ;)

Asy w rękawie generała

Olbrzymich rozmiarów i dysponujący równie olbrzymią siłą ognia. Generał Weiss to nie tylko piękny model figurki, ale i solidne wzmocnienie na polu bitwy. Szkoda, że figurka jest niemal identyczna jak ta z podstawki. Ale od czego mamy pędzel i farby, prawda? :)
Scenariusze nierówne jakościowo. Skirmishowy oklepany do bólu i strasznie mdły, zasadzka w lesie z kolei to mocno Star Warsowa esencja dobrej zabawy i walka o przeżycie bohaterów. Zasadzka i skomasowany atak to idealne wprowadzenie generała do naszych scenariuszy. Zestaw kart bardzo pasuje do postaci Weissa i zawiera jedną ultra mocną kartę (jednak ze zrozumiałymi ograniczeniami w postaci kosztu i jej aktywacji), oraz kilka innych mocnych atutów.
Czy polecam? Jasne, że tak! Jednak przy ograniczonym budżecie preferowałbym tańszego Royal Guard Championa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz